Monday, November 16, 2009

the one about the ass(hole)

aku gagahi jua menulis hari ini. dah seminggu tak update.

we've been hell busy for the last couple of weeks. It was an interesting project, semua contractors pun chip in, work together. Ada yang ok to work with, and ada yang sungguh siput sekali.



There's this one senior manager who we answer to regarding the project. Mula2, macam ok la. Buddy2 konon sebab kitorang PMU. But i think he started to succumb to pressure and mula tengking2 orang. Terus dalam kepala i teringat m lady boss from hell. Contract keja tak penah bagi, confirmation delay2, bagi gaji pakai cash, epf kompem takde, baling2 artwork(dulu aku keja graphic designer) depan muka. Ewah. Ko ingat ko pangkat datin ko boleh treat orang macam sampah? Konon masuk islam tapi pagi2 suruh kitorang bakar colok kat tokong kecik belakang pantry yang 'dijamu' dengan miniature artwork2 yang dah dijual. Sorry la kan nak suruh aku buat camtu. Aku rasa aku dah balas balik kat dia dgn setimpal. Tipu kata pegi jumpa doktor, tapi sebenarnya pegi interview kat kampeni blok lagi satu. Lepas tu without notice next week nye aku dah keja tempat lain. Siapa suruh delay2 aku punya confirmation? padan muka.

OK mungkin masa tu aku mentah lagi dan mungkin orang akan kata aku bersikap tak professional. Pada aku, kalau bos professional, kita pun akan professional. And sepatutnya kalau kita profesional, bos pun akan ikut flow kita professional la kan. Tapi bagi gaji tiap2 bulan pun main baling2 je, apa kes? Treat orang macam anjing, siapa boleh tahan?

OK back to the emo manager, we were going through some final things for the event and he was like raising his voice a la Nasir Bilal Khan. Haaa? Haaa? Hello, kalau kau cuak dengan legal atau corporate affairs, kejadah jemput presiden, kejadah offer jadi co-chairman? When things are out of focus, it's your job to group the pawns together and work at the solutions. Do you think people are cowered when they hear you howling? Lagi bitching ada la. Silap la kan.

Anyway, lega gak la rasanya the event dah habis so we dont have to see his face anymore.

*********************
Lately ni aku suka stalk blogshops. Kemudian aku akan terfikir, kenapa aku tak buat? Berkoyan-koyan baju kat rumah, penuh 2 bilik, tak cukup satu wardrobe, kemudian shelf, kemudian letak atas katil, penuh beg2 besar, dan bukannya pakai pun. Jawapan kepada previous soalan tu ialah, takde jawapan. Kenapa? Kenapa aku tak buat? Bukan ke sang husband dah belikan camera yang canggih? Mungkin jawapan yang paling sesuai ialah....aku ni pemalas orangnya. Jawapan tersebut mmg tak boleh diterima la kan. Especially sang husband yang paling pantang dgn orang pemalas.

Tapi macam mana nak catalog all the bajus? I mean, confirm la kan aku ni renek nan rendang je, so orang yang  >160cm kompem la takleh pakai. Dah la pungkok besaq. Tapi mungkin ramai yang kat luar sana yang rendang tapi with well-endowed bottoms ek? (ewah well endowed konon. mengaku je la bontot besar!). Setakat ni gefren-joging-gedik aku ingin nak join. And camne nak attract traffic? Patut buat blogshop sendiri atau hog the makciken forums? Apa nama nak bagi? Kalau boleh aku tanak guna perkataan-perkataan cliche macam pre-loved etc. Nama yang straightforward tapi nampak ikhlas. Camne tu?


Semoga Allah memberi aku kekuatan dan kerajinan untuk mengambil gambar baju-baju tersebut dan memberi peluang rezeki kepada aku. Dan juga memberi peluang untuk aku mengumpul wardrobe baru (*haaaaa mungkin ini dapat jadi pemangkin kerajinan).

Sila berikan pendapat atau tips anda. Makaceh.

No comments: