Tuesday, November 24, 2009

justification. see? i'm a little bit wiser. haha


teringin nk shopping.

dan2 sekarang tgh sale ye dak. while i do need to clear my wardrobe. apa salahnye kumpul future stuff dalam wishlist kan?

so here goes.

Wishlist 1: dark coloured & acid washed jeans
- when i was pregnant, as expected, my butt happily expanded. yes, walaupun baru 1st trimester masa tu, mungkin dah mmg dalam DNA aku agaknya, those southern cheeks dengan gembiranya 'membesar'. I refused to buy new jeans then, adamant that i wont be wearing pregnant jeans for long anyway. True enough, i hadn't the opportunity to become a mother. While we dealt with the sad fact that it was not our turn to become parents quite smoothly, the fat accumulated in the short months did not, however, happily fade away as fast as i would prefer it to be. Still, aku berusaha untuk tidak beli jeans baru. Natijahnya, jeans2 kesayanganku tewas dalam usaha membalut tuannya. 2 dari jeans 'keyakinan' aku telah koyak (sob!sob!). Ya, aku panggil mereka jeans 'keyakinan' sebab bila pakai mmg rasa perasan cun. Aku ada beberapa set 'keyakinan' yang lain macam baju/shirt/undies/lingerie dll. Jeans yang lain?? Oh, mereka semua dibeli semasa aku size 6-7. Nak pakai skang boleh, tapi part nak zip & butang tu mmg kena berperang la. Yang size 8 ada, tapi aku tak yakin pakai sebab sad to say, aku masih ada 'mushroom top'. (Ye sayang, i akan cuba sedaya upaya untuk eliminate perut ini. Sementara tu i do have to dress nicely for you osso kan? kan?). Oleh itu, aku dengan ini  'yakin' bahawa keperluan untuk membeli jeans baru adalah justified.


Wishlist #2 - Black blazer
- Black blazer adalah jawapan instant apabila a) tiada idea nak pakai apa gi keja; b) perasaan tidak cun menguasai diri; c) perasaan malas nak iron; d) memerlukan keyakinan extra pada hari2 kritikal macam interview/presentation/etc. Senang, pakai tshirt/spaghetti/tanktop pastu sarung blazer then accesorize. Blazers yang ada, semua size S atau XS. Tak tahu la kenapa, tapi lepas kawin ni tulang bahu jadi lebar (byk 'tekan tubi'? hahaha joking joking 18sx jgn marah). So kalau sekarang ni takat sarung boleh la, tapi bila butang, nampak macam pinjam blazer pengawas darjah enam. Stretched gila. Hari tu masa forum terpaksa pinjam blazer dari girlfriend. Takkan tiap2 minggu nak pinjam kat orang kan? Dengan ini, sekali lagi wishlist aku telah dijustify.

Wishlist #3 - Work shirts.
- refer to #1 & #2. Tapi kalau boleh nak cari shirts yang boleh transcend opis environment + casual. Jimat sket plus nampak sket la kan macam orang nak umur 30 (yes, i still get that spm ke? or upsr ke? remarks. *sigh*). Been looking at some boyfriend shirts for some time, tapi kengkadang nampak macam terlalu casual plak kan. We'll see how la. Tak kira. Justified gak la ni kan? kan?

ok la tanak wish list byk2 la kan (walaupun dalam kepala kompem akan teringin tengok-tengok kasut ((tengok-tengok je ok!)), handbag dan sebagainya), karang kena audit ngan hasben takleh jawab pulak. dah la next year nak reno rumah. wardrobe sekarang pun tak clear2 lagi walaupun dah giveaway berkotak2. Bila insyaallah ada baby next year mana pulak nak letak budak tu kan. aduh...pening pening..


No comments: